Testen op verschillende locaties in Nederland
Veelgestelde Corona vragen

Meest voorkomende vragen

We weten steeds meer over het Corona virus (COVID-19). Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan gerust contact met ons op!
Afspraak maken
  • HOE MAAK IK ONLINE EEN AFSPRAAK?
    Een coronatest inplannen doet u eenvoudig door bovenstaand op ‘Boek uw coronatest’ te klikken. Als u kiest voor de optie ‘Ja, ik heb klachten’ dan kunt u alleen terecht op onze locatie in Haarlem of Amstelveen. Heeft u geen klachten, dan kiest u voor de optie ‘Nee, ik heb geen klachten’. Hierna kunt u een keuze maken voor het type coronatest en het aantal personen waarmee u een afspraak wilt maken. U kunt kiezen voor ‘Zo snel mogelijk’, waarna u verschillende opties op korte termijn kunt vinden (dat is niet altijd op de locatie die het dichtst in de buurt is). Daarnaast is er ook een optie ‘Bij mij in de buurt’. Hierna vult u uw gegevens in, en bevestigt u de afspraak.
  • MIJN GEWENSTE TIJD IS NIET BESCHIKBAAR. WAT NU?
    Wanneer de door u gewenste tijd niet tussen de mogelijkheden staat. Dan is deze helaas volgeboekt. Helaas kunnen wij hier niks aan veranderen. Wanneer een tijd beschikbaar is, kunt u dit altijd direct op de website terug vinden.
  • MIJN GEWENSTE LOCATIE STAAT NIET TUSSEN DE MOGELIJKHEDEN. WAT NU?
    Wanneer de door u gewenste locatie niet tussen de mogelijkheden staat, dan is deze helaas volgeboekt. Wanneer een locatie beschikbaar is, ziet u dit altijd direct op de website terug. Houd er daarnaast rekening mee dat u met corona klachten alleen in Haarlem en Amstelveen getest kunt worden.
  • WAT IS HET BESTE MOMENT OM EEN AFSPRAAK IN TE PLANNEN?
    Als u te maken heeft met een termijn van 72 uur, dan betekent dit, dat u binnen die termijn getest moet zijn, uw uitslag moet hebben ontvangen en bent aangekomen op of vertrekt naar de plek van bestemming. U dient zelf te achterhalen of de geldigheid van de verklaring wordt gecontroleerd op het moment van inchecken of bij aankomst in het land van bestemming. Voor de duidelijkheid schetsen wij hier een voorbeeld: Stel, u laat zich op maandagavond testen, dan ontvang u de uitslag uiterlijk op woensdagavond. U kunt dan op donderdagochtend gaan reizen. U heeft namelijk ook nog extra tijd nodig om (indien nodig) de verklaring te printen, naar de luchthaven te reizen en in te checken.
  • HOE PLAN IK EEN AFSPRAAK IN VOOR VOLGENDE MAAND?
    Wij kunnen op dit moment nog niks zeggen over de drukte van het lab in de toekomst. Hierdoor plannen wij onze testen niet verder vooruit dan twee weken.
  • KAN IK MIJ LATEN TESTEN MÉT KLACHTEN?
    Het is helaas niet mogelijk om u bij ons te laten testen wanneer u klachten heeft. Hiervoor kunt u bij de GGD terecht.
  • IK HEB ONLINE EEN AFSPRAAK GEMAAKT. HOE VUL IK DE GEGEVENS VAN MIJZELF EN MIJN MEDEREIZIGERS IN?
    Na het maken van de afspraak, ontvangt u een bevestiging per e-mail. In deze mail vindt u de namen en linkjes terug. Wanneer u op de link klinkt, kunt u de aanvullende informatie invullen. Let op! Dit moet voor elk te testen persoon apart worden gedaan. Zorg dat je dit correct en volledig doet. Deze gegevens worden namelijk direct overgenomen op de Engelse non-covid verklaring. Het is daarom van belang dat uw paspoortnummer of ID-kaartnummer goed wordt ingevuld en uw naam overeenkomt met uw naam op het paspoort.
  • WAT ZIJN DE BETALINGSMOGELIJKHEDEN?
    Alle afspraken voor coronatesten dienen vooraf betaald te worden. Het vooraf betalen gaat als volgt in zijn werk: Na het invullen van de persoonlijke gegevens, druk je op de knop [bevestig je afspraak]. Vanaf onze betaalpagina kun je een betaling starten voor je afspraak. Je kunt de betaling met iDeal, Credit Card of PayPal voldoen. Na een succesvolle betaling krijg je een afspraakbevestiging.
Afspraak wijzigen / annuleren
De testuitslag
  • KAN IK MIJN AFSPRAAK ANNULEREN? EN OP WELKE MANIER?
    Het is mogelijk om uw afspraak te annuleren via de knop 'Afspraak annuleren' die terug te vinden is in de bevestigingsmail.
  • TOT WANNEER KAN IK MIJN AFSPRAAK ANNULEREN?
    U kunt uw afspraak kosteloos annuleren tot 12 uur voor de afspraak. Dit kan gemakkelijk via de link in de e-mail bevestiging. Mocht u de afspraak binnen deze 12 uur annuleren of niet verschijnen, dan zullen er ‘no show’ kosten worden doorberekend van €24,95.
  • IK WIL MIJN AFSPRAAK WIJZIGEN. HOE KAN IK DIT DOEN?
    U kunt uw afspraak wijzigen door uw huidige afspraak te annuleren via de e-mailbevestiging. Vervolgens kunt u een nieuwe afspraak inplannen via de website. Het is niet mogelijk om uw afspraak per mail te wijzigen. U kunt dit zelf gemakkelijk doen door de bovenstaande stappen te volgen.
  • IK WIL HET AANTAL PERSONEN VOOR DE AFSPRAAK WIJZIGEN. HOE KAN IK DIT DOEN?
    Hiervoor kunt u contact opnemen met ons call center (via 085-0240040) of mailen naar info@coronatesten.nl.
  • HOE ONTVANG IK MIJN TESTUITSLAG?
    U ontvangt uw testuitslag per e-mail. Bij elke negatieve uitslag van een PCR test ontvangt u ook standaard een corona vrij verklaring in het Engels en Nederlands.
  • WANNEER ONTVANG IK MIJN TESTUITSLAG?
    De uitslag van uw PCR test ontvangt u altijd binnen 24 uur en meestal zelfs binnen 8 uur. De uitslag van de antistoffen test ontvangt u 72 uur na afname en de uitslag van de sneltest heeft u binnen 20 minuten. Wij verwerken en verzenden de uitslagen ook in de avonduren en in het weekend.
  • OP WELKE MANIER ONTVANG IK MIJN TESTUITSLAG?
    Uw testuitslag krijgt u toegezonden in een e-mail. De corona vrij verklaring is bijgevoegd als bijlage aan deze mail. U ontvangt in totaal een Engelse non-covid verklaring en een Nederlandse corona vrij verklaring.
  • IK BEN TEGELIJK MET MIJN MEDEREIZIGER GESTEST. MIJN MEDEREIZIGER HEEFT DE UITSLAG AL GEKREGEN EN IK NOG NIET. HOE KAN DIT?
    Wij verwerken uitslagen niet op volgorde. Er kan dus een aantal uren verschil tussen de uitslagen zitten. Dit is geen reden om u druk te maken.
  • VANAF WELK MOMENT IS MIJN CORONATEST GELDIG?
    Wanneer u de corona vrij verklaring nodig hebt voor een reis wordt er vaak een eis gesteld aan de termijn waarbinnen de coronatest afgenomen moet zijn. In de meeste gevallen wordt er gerekend vanaf het moment dat u getest wordt. De datum en het tijdstip van testen wordt ook vermeld op de non-covid verklaring. U moet zelf nagaan of er gerekend wordt vanaf het moment van testen of vanaf het moment dat u de non-covid verklaring ontvangt. Meer informatie kunt u opvragen bij de ambassade van het land van bestemming of bij het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • WAT ALS IK DE TESTUITSLAG NIET BINNEN DE GESTELDE TIJD HEB ONTVANGEN?
    Uw testuitslag kan door drukte of storing in het lab helaas langer duren. Mocht u de uitslag niet binnen de genoemde termijn hebben ontvangen, dan kun je mailen naar info@coronatesten.nl. Wij houden in deze gevallen uw vluchttijden nauwgezet in de gaten!
Type coronatesten
  • WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE ANTISTOFFEN TEST EN DE PCR TEST?
    De antistoffen test van Coronatesten.nl wordt afgenomen door middel van bloedafname. De PCR test voeren wij uit door middel van een keel en/of neusswab. De serologische test meet de immuniteit: of u het virus dus al hebt gehad. De PCR test meet of u op dit moment bent besmet met het virus.
  • WELK TYPE CORONATEST MOET IK AFNEMEN?
    De uitslag van uw PCR test ontvangt u altijd binnen 24 uur en meestal zelfs binnen 8 uur. De uitslag van de antistoffen test ontvangt u 72 uur na afname en de uitslag van de sneltest heeft u binnen 20 minuten. Wij verwerken en verzenden de uitslagen ook in de avonduren en in het weekend.
Corona vrijverklaring
  • IS HET VERPLICHT OM MIJN CORONA VRIJVERKLARING UIT TE PRINTEN?
    Als u op reis gaat dan dient u er rekening mee te houden dat u uw corona vrijverklaring dient uit te printen. Dit verschilt echter per land. Meer informatie kunt u hierbij inwinnen bij de desbetreffende ambassade van het land van bestemming.
  • WELKE INFORMATIE KAN IK TERUG VINDEN IN MIJN CORONA VRIJ / NON-COVID VERKLARING?
    In de verklaring zal worden vermeld: de datum en tijd waarop de test is afgenomen, de datum waarop de verklaring is verzonden, dat de test door middel van RT PCR test is afgenomen, uw naam, geboortedatum en paspoortnummer (of ander soort ID) en de uitslag (positief of negatief bevonden) Wat betreft uw paspoortnummer. Het is belangrijk dat u deze nauwkeurig invult in de vragenlijst. Deze zal tijdens het consult niet meer worden gecontroleerd. De non-covid verklaring is opgesteld in het Engels.
  • IN WELKE TAAL ONTVANG IK DE VERKLARING?
    U ontvangt de corona vrijverklaring altijd in zowel het Engels als het Nederlands. De verklaring is ondertekend door één van onze artsen.
Persoonsgegevens
  • WAAROM MOET IK MIJN PERSOONSGEGEVENS INVULLEN?
    Bij het invullen van uw persoonsgegevens is het heel belangrijk dat u uw gegevens opgeeft zoals vermeld op uw identiteitsbewijs. Dit is belangrijk, omdat deze gegevens worden gebruikt voor het maken van onze corona vrijverklaring. Wanneer de gegevens op deze verklaring niet kloppen, is deze ongeldig en loopt u het risico dat deze door de opgevraagde instantie niet wordt geaccepteerd.
  • WAAR MOET IK MIJN PERSOONSGEGEVENS INVULLEN?
    Na het maken van uw corona test afspraak, ontvang u een bevestiging per e-mail. Wanneer u die opent, ziet u op een aantal plekken een blauwe link staan waar u op kunt klikken uw gegevens aan te vullen. Let er op dat u dit correct en volledig doet. Deze gegevens worden direct overgenomen op de corona vrij verklaring. Het is dan ook van belang dat het paspoortnummer of ID-kaartnummer kloppen en dat de naam die u invult overeenkomt met de naam op het identiteitsdocument.

Uzelf laten testen op Corona (COVID-19)?